Köpvillkor
1, Företagsuppgifter:
Företaget Eva-Maria Riddar drivs av Eva-Maria Riddar och har sitt säte i Hultafors.
Postadress: Fjällavägen 15 B, Lgh 1302, 517 96 Hultafors
Tel: 0733 – 22 52 51
Företaget är godkänd för FA-skatt.
Den information, bilder och texter som finns på Företaget Eva-Maria Riddars hemsida ägs av Företaget Eva-Maria Riddar och får inte kopieras utan tillåtelse.
I detta köpvillkor används även begreppet Företaget vilket är samma sak som Företaget Eva-Maria Riddar.
2, Priser och betalning i webbshopen:
Alla priser i webbshopen är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. Frakt tillkommer vid betalning för varorna. Företaget tillämpar fastpris på frakten som är 69 kronor inklusive moms.
Detta ser du i varukorgen i samband med betalning.
Betalning görs i kassan och där väljer du också betalningsmetod. Betalning sker genom Payson och i samband med beställningen har du också läst Paysons köpevillkor och integritetspolicy.
3, Priser och betalning av tjänst direkt från företaget:
Priset för ett coachingpaket är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms och betalas via erhållen faktura från företaget. Fakturans betalningsvillkor är 15 dagar från fakturadatum. Om ett coachingpaket påbörjas inom 15 dagar från beställningsdatum ska paketet vara betalt senast två vardagar innan första coachingtillfället.
Vad gäller coachingpaketet finns det möjlighet att dela upp betalningen två gånger. Kontakta Företaget för ytterligare besked.
Efter det att du har gjort en beställning av ett coachingpaket får du en bekräftelse per mail med faktura och den överenskommelse du har gjort med företaget.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift på 60 SEK och en dröjsmålsränta på 8 %.
Priset för enskilda coachingtimmar/naturupplevelser är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms och ska ha inkommit till Företagets konto senast tre vardagar innan aktuellt tillfälle sker.
Priset för föreläsningar/tjejkvällar är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms och ska ha inkommit till Företagets konto senast två veckor innan aktuellt tillfälle sker.
Avgift tas ut för uteblivna besök och då återbud inte lämnats minst 24 timmar före besöket. Avgiften är den avgift som klienten skulle ha betalat för besöket. Detta gäller både coachingpaketet, enskilda coachingtimmar och naturupplevelser. Vad gäller föreläsning eller tjejkvällar sker ingen återbetalning förutom vid sjukdom. Detta då föreläsning/tjejkvällar bokas i paketform och bygger på antalet deltagare. Vid eventuellt återbud av föreläsning eller tjekväll kan den som lämnar återbud överlåta platsen till annan person.
4, Priser och betalning av tjänst eller varor genom Payson:
Företaget samarbetar med Svea/Payson gällande vissa betalningar och du har läst igenom Svea/Paysons köpvillkor och integritetspolicy, Klicka här. Likaså har du läst företaget Eva-Maria Riddars köpvillkor och integritetspolicy. Klicka här. Företaget samverkar med Boka Mera kring vissa tjänster. Om Boka Mera är aktuellt för den tjänst som du bokar kan du läsa mer här om hur Boka mera behandlar dina personuppgifter.
5.Beställning i webbshopen:
I webbshopen kryssar du i vad du önskar beställa och antal. I tillhörande beställningsformulär fyller du i dina kunduppgifter. Du betalar i enlighet med den betalningsmetod du valt. Efter det att vi har fått bekräftelse via Payson skickas varan/varorna till dig till den adress som du angav när du gjorde din beställning. Om du ser att det finns fel i beställningen ska du omgående kontakta oss via kontaktformuläret på hemsidan. Om du inget kvitto skulle få ska du först kontakta Payson det vill säga om betalning har skett genom dem. I annat fall kontaktar du företaget Eva-Maria Riddar.
Skulle vi efter det att du har genomfört din beställning i webbshopen se att en vara/varor är slut kontaktar vi dig för att höra hur du önskar att vi gör. Du kan annullera köpet och få förskottsbetalningen tillbaka om varan/varorna är slut om du inte anser att väntetiden på ny vara/nya varor är inom skälig tid.
6, Leveranser:
Köp och leverans av varor och tjänster sker inom Sverige. Din beställning med varan/varorna lämnar vi normalt till posten inom ca 2-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning.
Efter det att vi har lämnat in varan/varorna hos Posten skickas din beställning. Normalt tar det några vardagar. Efter det att vi har lämnat varorna till posten kan vi inte garantera att varorna kommer fram inom angiven tid. Detta då oförutsedda förseningar kan uppstå hos posten som vi inte kan påverka.
Vi lämnar ingen ersättning för olägenheter som kan uppstå genom postens förseningar. Sådant som vi själva kan påverka gör vi vårt bästa för att lösa på bästa möjliga sätt.
Om längre förseningar i leveransen av någon anledning skulle uppstå och du inget har hört om det från oss, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret.
7, Ångerrätt gällande vara:
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter det att du har tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp kontaktar du oss så snart som möjligt och inom den givna tiden via kontaktformuläret. I ditt skriftliga meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. I ditt meddelande till oss anger du information om din beställning såsom kundnummer, vilken vara eller vilka varor ditt ångrade köp gäller. I ditt meddelande skriver du även ditt namn, postadress, e-postadress och telefonnummer. Efter det att vi har fått ditt meddelande återkopplar vi med instruktioner för returen.
När du har utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
8, Ångerrätt gällande tjänst:
Om det gäller en tjänst räknas ångerfristen (14 dagar) från dagen efter det att du ingick avtalet. Du kontaktar oss och informerar oss skriftligen om detta via kontaktformuläret på hemsidan. När vi har tagit emot ditt skriftliga besked gällande ångerfristen återkopplar vi till dig att vi har tagit emot ditt besked gällande ångerrätt. Vi återkopplar också med anvisningar för återbetalning om du har betalat för tjänsten. Vänligen notera under stycket priser och betalning av tjänst direkt från företaget, köpvillkoren för föreläsning eller tjejkvällar.
Returer:
Returer av varor sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev, inte mot postförskott. Vid byte från en defekt vara till en ny motsvarande vara betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Du behöver skicka tillbaka varan inom 14 dagar från den dag du mottog varan och efter det att vi har kommit överens om att varan går i retur. Varan skickas välpaketerad tillbaka och i originalförpackningen. När du skickar varan tillbaka till oss vänligen se till att du får ett kvitto på försändelsen och spara detta som bevis.
9, Reklamation:
Vi besiktigar varorna innan de skickas ut. Om det finns defekt på varan vid ankomst, ska du så snart som möjligt anmäla detta till postkontoret. Dokumentera även skadan med foto. Efter det tar du kontakt med oss. Du använder dig då av kontaktformuläret på hemsidan och skriftligt informerar oss om anledningen till reklamation, ditt kundnummer, namn, postadress, e-postadress och telefonnummer. Invänta därefter svar från oss. Vi återkopplar så snart som möjligt efter det att vi har fått ditt meddelande gällande hur vi på bästa sätt löser detta.
10, Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig.
11, Övrigt:
Vi reserverar oss för om det skulle vara tryckfel på Företaget Eva-Maria Riddars webbplats och förbehåller oss rätten att ändra det.
Vi reserverar oss även för om en vara eller varor skulle råka vara slutsålda. I så fall kontaktas du som kund så snart som vi ser det.
Vi försöker framställa bilderna på varorna på hemsidan på ett så korrekt sätt som möjligt. Dock kan vi inte garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.
Vi förbehåller oss rätten att utifrån behov som uppstår göra ändringar i köpvillkoren.
De köpvillkor som råder när kunden lägger beställningen är gällande om inget annat är överenskommet.
Till dig som återförsäljare som har ett intresse för att sälja Eva- Maria Riddars varor, vänligen ta kontakt via kontaktformuläret
eller ring för ytterligare information och prisuppgifter.
Om Eva-Maria Riddar inför ett uppdrag skulle bli sjuk eller av någon anledning som inte kan förutses kan genomföra uppdraget vid överenskommen tidpunkt, kommer Eva-Maria Riddar att så fort som möjligt kontakta berörd/berörda för att boka om tiden.
Den information som du lämnar till oss behandlas i enlighet med vår integritetspolicy. I samband med att du gör ett köp godkänner du integritetspolicyn.
Företaget Eva-Maria Riddar har en butik på Zazzle e-handel. Vid inköp på Zazzle är det deras villkor och bestämmelser som är rådande.