Köpvillkor

  1. Företagsuppgifter:

Företaget Eva-Maria Riddar drivs av Eva-Maria Riddar och har sitt säte i Hultafors.

Postadress: Fjällavägen 15 B, Lgh 1302, 517 96 Hultafors

Tel: 0733 – 22 52 51

Företaget är godkänd för FA-skatt.

Den information, bilder och texter som finns på Företaget Eva-Maria Riddars hemsida ägs av Företaget Eva-Maria Riddar och får inte kopieras utan tillåtelse.

I detta köpvillkor används även begreppet Företaget vilket är samma sak som Företaget Eva-Maria Riddar.

  1. Priser och betalning i webbshopen:

Alla priser i webbshopen är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. Frakt tillkommer som du själv lägger till på priset vid betalning. Priset på frakten baseras på hur många kort du beställer.

Priset för frakten gällande dubbla kort är för 1-2 kort i en och samma försändelse 39 kronor.

Priset för frakten gällande dubbla kort är för 3-5 kort i en och samma försändelse 65 kronor.

Önskas fler än fem kort i en och samma försändelse vänligen kontakta oss först via kontaktformuläret.

Betalning görs i förskott till bankgiro eller genom Swish. Se hemsida.

 

  1. Priser och betalning av tjänst:

Priset för ett coachingpaket är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms och betalas via erhållen faktura. Fakturans betalningsvillkor är 15 dagar från fakturadatum. Vad gäller coachingpaketet finns det möjlighet att dela upp betalningen två gånger. Kontakta Företaget för ytterligare besked.

Efter det att du har gjort en beställning av ett coachingpaket får du en bekräftelse per mail med faktura och den överenskommelse du gjort med företaget.

Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift på 60 SEK och en dröjsmålsränta på 8 %.

Priset för enskilda coachingtimmar är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms och ska ha inkommit till Företagets konto senast en arbetsdag innan coachingtillfället sker. Om det enskilda coachingtillfället sker i lokalen går det även bra att via Swish betala på plats.

Avgift tas ut för uteblivna besök och då återbud inte lämnats minst 24 timmar före besöket. Avgiften motsvarar den ordinarie avgift som klienten skulle ha betalat. Detta gäller både coachingpaketet och enskilda coachingtimmar.

 

  1. Beställning i webbshopen:

I webbshopen kryssar du i vad du önskar beställa och antal. I tillhörande beställningsformulär fyller du i dina kunduppgifter. Du betalar i förskott för kort och frakt enligt punkt 2 med Swish eller till bankgiro i samband med beställningen. När vi ser att pengarna finns på kontot får du ett kvitto på beställningen och betalningen mailad till dig. Efter det skickas varorna till dig till den adress som du angav när du gjorde din beställning. Om du ser att det finns fel i beställningen eller om du inget kvitto får ska du omgående kontakta oss via kontaktformuläret på hemsidan.

Om beställning erlagts men ingen inbetalning har inkommit kommer beställningen att avbokas 5 dagar efter erlagd beställning.

Skulle vi efter det att du har genomfört din beställning i webbshopen se att en vara/varor är slut kontaktar vi dig för att höra hur du önskar att vi gör. Du kan annullera köpet och få förskottsbetalningen tillbaka om varan/varorna är slut och du inte anser att väntetiden på ny vara/nya varor är inom skälig tid.

 

  1. Leveranser:

Köp och leverans av varor och tjänster sker inom Sverige. Din beställning med varan/varorna lämnar vi normalt till posten inom ca 2-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning.

Efter det att vi har lämnat in varan/varorna hos Posten skickas din beställning som brev. Normalt tar det några få arbetsdagar.  Efter det att vi har lämnat varorna till posten kan vi inte garantera att varorna kommer fram inom angiven tid. Detta då oförutsedda förseningar kan uppstå hos posten som vi inte kan påverka.

Vi lämnar ingen ersättning för olägenheter som kan uppstå genom förseningar. Sådant som vi själva kan påverka gör vi vårt bästa för att lösa på bästa möjliga sätt.

Om längre förseningar i leveransen av någon anledning skulle uppstå och du inget har hört om det från oss, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret.

 

  1. Ångerrätt gällande vara:

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter det att du har tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp kontaktar du oss så snart som möjligt och inom den givna tiden via kontaktformuläret. I ditt skriftliga meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. I ditt meddelande till oss anger du information om din beställning såsom kundnummer, vilken vara eller vilka varor ditt ångrade köp gäller. I ditt meddelande skriver du även ditt namn, postadress, e-postadress och telefonnummer. Efter det att vi har fått ditt meddelande återkopplar vi med instruktioner för returen.

När du har utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

  1. Ångerrätt gällande tjänst:

Om det gäller en tjänst räknas ångerfristen (14 dagar) från dagen efter det att du ingick avtalet. Du kontaktar oss och informerar oss skriftligen om detta via kontaktformuläret på hemsidan. När vi har tagit emot ditt skriftliga besked gällande ångerfristen återkopplar vi till dig att vi har tagit emot ditt besked gällande ångerrätt. Vi återkopplar också med anvisningar för återbetalning om du har betalat för tjänsten.

  1. Returer:

Returer av varor sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev, inte mot postförskott. Vid byte från en defekt vara till en ny motsvarande vara betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Du behöver skicka tillbaka varan inom 14 dagar från den dag du mottog varan och efter det att vi har kommit överens om att varan går i retur. Varan skickas välpaketerad tillbaka och i originalförpackningen. När du skickar varan tillbaka till oss se till att du får ett kvitto på försändelsen och spara detta som bevis.

  1. Reklamation:

Vi besiktigar varorna innan de skickas ut. Om det finns defekt på varan vid ankomst, ska du så snart som möjligt anmäla detta till postkontoret. Dokumentera även skadan med foto. Efter det tar du kontakt med oss. Du använder dig då av kontaktformuläret på hemsidan och skriftligt informerar oss om anledningen till reklamation, ditt kundnummer, namn, postadress, e-postadress och telefonnummer. Invänta därefter svar från oss. Vi återkopplar så snart som möjligt efter det att vi har fått ditt meddelande gällande hur vi på bästa sätt löser detta.

  1. Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig.

  1. Övrigt:

Vi reserverar oss för om det skulle vara tryckfel på Företaget Eva-Maria Riddars webbplats och förbehåller oss rätten att andra det.

Vi reserverar oss även för om en vara eller varor skulle råka vara slutsålda. I så fall kontaktas du som kund så snart som vi ser det.

Vi försöker framställa bilderna på varorna på hemsidan på ett så korrekt sätt som möjligt. Dock kan vi inte garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.

Vi förbehåller oss rätten att utifrån behov som uppstår göra ändringar i köpvillkoren.

De köpvillkor som råder när kunden lägger beställningen är gällande om inget annat är överenskommet.

Till dig som återförsäljare som har ett intresse för att sälja Eva-Maria Riddars kort, vänligen läs informationen som finns under fliken återförsäljare.